Zájem o ready made firmy vzrostl o desetinu

Přečtěte si aktuality o zakládání společností a články o Smart Companies

4. srpna 2009

V minulém týdny uvedla společnost Smart Office & Companies, že se v Česku v prvním pololetí prodalo téměř 1500 předzaložených společností. Srovnání se stejným obdobím...

V minulém týdny uvedla společnost Smart Office & Companies, že se v Česku v prvním pololetí prodalo téměř 1500 předzaložených společností. Srovnání se stejným obdobím roku 2008 vypovídá o nárůstu o deset procent. • Minulý pátek bylo prezentováno oznámení společnosti JVS Group C, že v minulých dnech uzavřela smlouvu se společností Arca Capital Bohemia a manželi Olgou a Valentinem Girstlovými o převzetí jejich obchodních podílů ve společnosti GiTy. • Velké procento tuzemských e-shopů se obává o svoji budoucnost, důvodem je přesycenost trhu.

Firmy na klíč jsou trendem

Podle nejnovějších údajů společnosti Smart Office & Companies se v České republice kontinuálně navyšuje zájem o založení takzvaných firem na klíč. Firma oznámila, že se v prvním pololetí letošního roku prodalo téměř 1500 předzaložených společností. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 to představuje nárůst o deset procent.

Kde hledat důvody trendu zakládání firem na klíč? Dle Smart Office & Companies se na vzestupu odvětví výrazně podílí přírůstek společností s ručením omezeným. Celková bilance za rok 2008 hovoří o tom, že v České republice bylo prodáno celkem 2700 ready-made společností.

Podle uvedených informací mají ve struktuře prodaných společností na klíč silnou pozici také tzv. evropské společnosti (SE), jejichž podíl stále narůstá a to dokonce na úkor akciových společností.

„V prvním pololetí letošního roku bylo prodáno přes 40 SE společností a pro druhé pololetí očekáváme, že je reálný prodej více jak 100 evropských společností, čímž se dostaneme na úroveň roku 2008, který byl co do prodeje SE společností doposud neúspěšnější,“ vysvětloval Vítězslav Hruška ze společnosti SMART Companies. Výhodou evropských společností je, že umožňují například oproti standardní akciové společnosti například změnu sídla v rámci EU.

Nejúspěšnějšími měsíci, co do počtu prodaných společností, byly měsíce leden, duben a červen. Stále se potvrzující zájem o zakládání společností takového druhu je podle Hrušky způsoben krizí. Jako markantní výhodu předzaložených společností Hruška zmínil hlavně pohodlí a rychlost, s jakou lze danou společnost získat oproti standardnímu postupu při založení firmy.

Nelehká doba pro e-shopy

Dle nezávislého materiálu Petra Lesenského se podstatná část tuzemských e-shopů obává o svoji budoucnost. Elektronické obchody přiznávají kvůli přesycenému trhu potíže. Dalšími negativními faktory pro jejich činnost jsou rostoucí konkurence, menší ochota zákazníků utrácet a nízké marže.

Provozovatelé tak již vyhlížejí dobu Vánoc v očekávání lepších výsledků. Pro některé má být toto období dokonce existenčně rozhodující, jelikož generuje až třetinu celoročního obratu internetových obchodů v České republice.

Zatímco marže a obchodní výsledky mnoha e-shopům klesají, náklady na jejich provoz postupně rostou. Důvodem je vysoce konkurenčního prostředí, ve kterém je pro provozovatele stále těžší a dražší uspět. Každým rokem totiž začínají nabízet zboží online stovky nových firem. Následkem toho je český trh zahlcen e-shopy, z nichž značná část bojuje o přežití.

„V České republice je v současnosti přes deset tisíc e-shopů, což je světová rarita. Trh se musí pročistit. Slabí hráči logicky odpadnou a silní se dostanou k zajímavým akvizicím. Konsolidaci tuzemského trhu vlivem krize rozhodně vítám,“ uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, provozovatele několika e-shopů.

Za často společný jmenovatel problémů elektronických obchodů a celého jejich byznysu je v České republice označována doprava směrem k zákazníkovi. Provozovatelé tuzemských e-shopů se proto intenzivně snaží zkrátit čas od objednání zboží do jeho dodání, a přitom co nejvíce ušetřit. Optimalizují skladové kapacity, získávají flexibilnější dodavatele, vybírají kvalitnější informační systémy a zjednodušují vnitřní komunikační procesy.

„S masivním propouštěním či hektickým škrtáním marketingových nákladů se naštěstí nesetkáváme. Rychlé šetření je pro internetové obchody nebezpečné. Význam to může mít pouze v krátkém horizontu, v delším období by e-shopy prodělaly. Šetřit je potřeba systémově,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Akvizice společnosti GiTy

Společnost JVS Group CZ v minulých dnech uzavřela smlouvu se společností Arca Capital Bohemia a manželi Olgou a Valentinem Girstlovými o převzetí jejich obchodních podílů ve společnosti GiTy. Společnost JVS je nyní v pozici stoprocentního vlastníka GiTy. Hodnota transakce nebyla zveřejněna.

Záměrem JVS je upevnit pozici GiTy jako předního hráče na českém trhu telekomunikačních a IT služeb a poskytnout stabilní finanční zázemí pro další rozvoj firmy v nejbližším období.

„Naše první kroky byly soustředěny na posílení finanční stability firmy, především zajištění dodatečné hotovosti nezbytné k překonání přetrvávajících nepříznivých dopadů finanční krize a následné recese na trhu ICT technologií a služeb,“ říká Luděk Vilím, místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti GiTy.

Manželé Girstlovi zůstávají nadále členy dozorčí rady GiTy. GiTy patří k významným poskytovatelům telekomunikačních služeb na platformě pozemní i satelitní již od roku 1990, kdy vstoupila na český trh jako inovátor v oblasti strukturované kabeláže. GiTy se vypracovala do pozice předního hráče v oblastech podnikových privátních sítí, telefonní komunikace a IP telefonie, videokonferencí a satelitních služeb. Další významnou oblastí činnosti je bezpečnost IT a komunikací, což zahrnuje informační a bezpečnostní audity, stabilizaci a nastavení bezpečnosti, zavedení pravidel a systému řízení bezpečnosti. GiTy se zároveň zabývá výstavbou telekomunikačních sítí a správou IT.

Zpět

Máte zájem o naše služby? Chcete se na něco zeptat?

Napište nám
Zavřít
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.