Podnikatelé hledají daňově výhodnější prostředí, frčí Slovensko, Malta a ještě třeba Kypr.

25. listopadu 2009

Krize nutí české podnikatele hledat daňové výhody v zahraničí. Potvrzují to data z analýzy za posledních 10 měsíců, podle kterých vzrostl zájem o koupi zahraničních společností o 15 procent. Kromě daňových výhod je pro podnikatele důvodem pro nákup zahraničních firem anonymizace vlastnictví a daňové plánování a s tím spojené daňové výhody oproti České republice.

Krize nutí firmy optimalizovat své výrobní náklady a využívat daňových výhod oproti České republice. Mezi nejčastějšími důvody pro zřízení zahraniční společnosti letos patří hlavně právě snížení nákladů na výrobu. To je výrazný rozdíl proti roku 2008, kdy hlavním důvodem byla expanze podnikání. Dalšími důvody pro nákup zahraničních firem je "anonymizace" vlastnictví a daňové plánování a s tím spojené daňové výhody.

Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace letos patří nadále Slovensko, Malta, Kypr a Nizozemsko. Přirozená expanze vede celou čtvrtinu našich českých klientů na Slovensko, které má výhodnější prostředí pro podnikání a neexistuje zde jazyková bariéra. Také podle statistik konkurenční firmy Společnosti Online je dlouhodobě zájem o prodej založených firem na Slovensku. "Proti loňskému roku zde sledujeme pětiprocentní nárůst. Důvodem je výhodnější daňová zátěž, relativní dostupnost a blízká lidská mentalita," řekl ČTK marketingový ředitel společnosti David Vidomus.

Více než desetina zákazníků nakupuje předzaložené firmy na Kypru. Pro koupi firem v Nizozemsku mluví prestiž, kvalitní právní zázemí a daňové výhody. Dalšími cílovými zeměmi jsou Bulharsko s levnou a kvalifikovanou pracovní silou a Ukrajina, která v letošním roce disponuje mnoha investičními příležitostmi.

Rok 2010 by mohl být zlomový a podle našich analýz očekáváme, že se české společnosti více zaměří na expanzi do východní Evropy a dále pak do oblastí jihovýchodní Asie a dřívějších asijských republik Sovětského svazu. Hybným motorem těchto nových akvizic bude především levnější pracovní síla.

Zdroj: Zdroj: Smart Office & Companies - Vítězslav Hruška

Zpět

Máte zájem o naše služby? Chcete se na něco zeptat?

Napište nám
Zavřít
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.